דמנציה סופנית No Further a Mystery

Wiki Article

הגורמים הישירים להתפתחות של דמנציה אינם תמיד ברורים. ישנם גורמי סיכון משוערים לחלק מסוגי הדמנציה. דמנציה היא מחלה הנגרמת מניוון תאים במערכת העצבים המרכזית (המוח)  ואנו רואים את השפעתה על החשיבה, על ההתנהגות ועל הרגשות, על התפקוד המוטורי ובחלק מסוגי הדמנציה גם על תפקודים נוירולוגיים.

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

אלצהיימר היא מחלה ניוונית פרוגרסיבית (מתקדמת) ובשלביה המתקדמים ביותר, המטופלים ובני משפחותיהם נאלצים להתמודד עם החמרות מתסכלות ומכאיבות, פיזית ונפשית.

הטיפול כולל מתן תרופה המשפיעה על עיכוב שחרור אנזים במוח (אצטילכולין אסטראזה). ישנן מספר תרופות כולן משפיעות על שיפור הזיכרון ויכולות הקשב והריכוז, התקשורת וגם על ההתנהגות.

החולה יזדקק לעזרה בפעולות יומיות כגון רחצה, בחירת בגדים ואכילה

צוות הטיפול הפליאטיבי מלמד את בני המשפחה לזהות מתי החולה מסוגל לאכול ומתי הוא רעב, מתי הוא סובל מכאבים, מתי הוא נמצא בחוסר שקט ומתי הוא זקוק למנוחה.

בקצרה, לא. אין טיפול מונע או אשר מעלים לחלוטין את התסמינים של חולי אלצהיימר, כמו גם של חולים בסוגי אחרים של דמנציה.

בשלבים המתקדמים של המחלה, רוב הזמן החולה יהיה מנותק. יש חולים שאינם מדברים כלל או שמדברים מעט אבל לא בהיגיון" מסבירה ד"ר פרגר.

מדובר במטופלים שעד לתחילת המחקר שהו במשך שלוש שנים בממוצע בבית האבות ושסבלו משיטיון בממוצע במשך שש שנים.

המחקר מדגיש גם את הצורך לשפר את איכות הטיפול הפליאטיבי בבתי אבות כדי לצמצם את הסבל של חולי דמנציה גוססים ומחזק את הרושם שחולי דמנציה סופנים זקוקים להוספיס.

שלב זה הוא התחלתי ולרוב בזמן זה בני המשפחה ישימו לב לשינויים וייגשו לאבחון אלצהיימר מקצועי וממוקד. בשלב הראשון שך מחלת האלצהיימר עיקר הירידה הקוגניטיבית היא בזיכרון לטווח קצר שנפגע וכמו כן יש ירידה בקשב והריכוז של החולה.

בשלב הראשוני, לפני האבחון, האדם עצמו יכול להרגיש שזכרונו בוגד בו לעיתים כאשר הוא שוכח מילים מוכרות או היכן הניח חפצים, אבל הוא עדיין מתפקד באופן עצמאי ויכול לעבוד ולנהוג.

על אף שידוע שזיהומים והפרעות אכילה מאפיינים שיטיון מתקדם, מעטים המחקרים שעקבו אחרי מטופלים לאורך זמן בנושא. גם מחקרים מעטים קודמים הראו כי זיהומים והפרעות אכילה הן חלק ממהלך השיטיון המתקדם. התחזית הייתה גרועה אחרי סיבוכים אלה.

לאחר ריכוז כל התשובות והבדיקות, הנוירולוג, לעיתים גם here בשילוב של פסיכו-גריאטר, יכול לקבוע האם אכן מדובר על שלב פעיל ומסוים של אלצהיימר, על סוג אחר של דמנציה או על מצב רפואי אחר.

Report this wiki page